Sweeter than roses. La tradición de la canción barroca inglesa
Intérpretes:
MICHAEL SCHADE, tenor
FAHMI ALQHAI, viola da gamba y dirección
ACCADEMIA DEL PIACERE
Sweeter than roses. La tradición de la canción barroca inglesa
John Dowland (1563-1626)
De Lachrimae, or Seaven tears (1604)
Semper Dowland, semper dolens
Sir John Souch his galliard
Mr Giles Hoby his galliard
De The firste booke of songes or ayres (1597)
Come heavy sleep
Can she excuse my wrongs
Come again, sweet love doth now invite
Now, oh now I needs must part
De The second book of songes (1600)
Fine knacks for ladies
Henry Purcell (1659-1695)
De 19 Fantazias, in nomines and other pieces (ca. 1680)
Fantasía en re menor, Z 732
Chacona en sol menor, Z 730
‘Fairest isle’, de King Arthur, Z 628 (1691)
Music for a while, Z 583, n.º 2 (1692)
Air y Dance de The fairy queen, Z 629 (1692)
‘Sweeter than roses’, de Pausanius, Z 585 (1695)
‘Strike the viol’, de Come, ye sons of art away, Z 323 (1694)
Auditorio Hospedería Fonseca Universidad de Salamanca
Calle Fonseca, 3
Salamanca
Sweeter than roses. La tradición de la canción barroca inglesa
Intérpretes:
MICHAEL SCHADE, tenor
FAHMI ALQHAI, viola da gamba y dirección
ACCADEMIA DEL PIACERE
CNDM
Centro Nacional de Difusión Musical
C/ PRINCIPE DE VERGARA, 146 - 28002 Madrid
91 337 02 34